dinsdag 12 maart 2013

Breiprojecten enzo

Ik wou vooral mijn laatste project alvast met jullie delen, maar er moet mijn nog iets anders van het hart.


Er zijn vast en zeker mooiere tafereeltjes om langs te fietsen onderweg naar het werk, maar dit vond ik toch ook al de moeite. Ik vond het zelfs zo mooi dat ik het niet kon laten om eventjes van mijn fietske te stappen en er een fotoke van te trekken.

En geloof mij, int echt was het nog veel schoner.

Ok. Na deze korte afdwaling komen we dus bij het onderwerp van de dag: mijn nieuwe breiproject.
Het kleurige, golvende babydekentje dat mijn collega's en ik haakten voor een zwangere collega, bracht mij op een idee. En wat voor een idee.
Het begon allemaal hiermee.


Ik liep in de Veritas voorbij deze wol, en de verliefdheid stond zo overduidelijk op mijn gezicht te lezen, dat Steven zei: "Allez kom, pak dat ook nog maar mee."

Nu bleef nog de vraag over, wat ga ik in godsnaam met deze prachtige, grote bol mohair-achtige wol doen? Aangezien ik zo'n koukleum ben, en dol op ponchokes en aanverwanten, was de keuze snel gemaakt. Nu nog uitzoeken hoe ik die keuze ging uitwerken.

Ja, in golfjes dus. Ook daarin waren nog verschillende opties, maar mijn oorspronkelijke, en uiteindelijk favoriete idee was dit ongeveer.




Maar...
Nu ik de wol zie, in golvend gebreide toestand, begin ik alweer te twijfelen.


 

Ik krijg zin in een lekker grote omslagdoek, of een kortere poncho met afgeronde onderkant.
 
Wat denken jullie?

En verder...
Herinner je je de flessengroene trui die ik voor Steven aan het breien ben? De rug, het grootste, en eindeloos lijkende rugpand is eindelijk af!!!!

Ik dacht dat er nooit een einde aan zou komen, maar het is dan toch gelukt. En blij dat ik ben. Misschien geraakt hij dan toch af voor volgende winter. Joepie!
Uiteraard ben ik ook altijd nieuwsgierig naar brei- of haakprojecten van iedereen die hier al eens een kijkje komt nemen.
Tot gauw!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten